Boek nummer 5: Vlaams Filmpje!

Stukje:
Ik ben alleen met mijn potvis. Het water om hem heen komt steeds lager te staan. Of is het om háár heen? Is de potvis misschien een meisje? Ik vraag me af hoe je dat kunt zien en denk aan het boek op school, over jongens en meisjes, mannen en vrouwen, okselhaar dat begint te groeien en andere dingen die beginnen te groeien. Hebben potvissen een piemel? Of een vagina? Geen okselhaar, want dan moet je oksels hebben. En haar. Eigenlijk weet ik niks van potvissen.
Dan schiet me een versje te binnen. Als een potvis op een pispot pist, zit de pispot vol met potvispis. Tongbreker van mama.

Geef een reactie

