In de bus

Bij het bushokje bij het zwembad staan ongeveer acht Indische vrouwen met het dubbele aan kinderen, en als ik later in de bus zit lijk ik ineens niet meer in Eindhoven te zijn. De zon, de muziek uit mijn oortjes en daaronder de murmelende stemmen van al die kinderen, waar ik een soort van op wegdrijf. Bij elke halte stapt een moeder met kinderen uit tot ik weer gewoon de geluiden hoor die ik altijd hoor, het omroepen van de volgende halte en het gepiep van de scanner, de geluiden van de stad.
Ik hou van stadsbussen.
Mijn vriend niet, die houdt van streekbussen.

Ik schreef een boek

 

Geef een reactie

