Dag van de dieren

Ik zag een vos. Hij liep door het weiland aan de andere kant van de Dommel en ging in het gras zitten. Hij was op zijn gemak, dit was zijn terrein. Toen hij ons hoorde schoot hij ervandoor. Maar ik zag hem. Het was geen rode flits zoals de andere keren dat ik er een zag. Ik kon het zwart van zijn oren, snuit en poten zien.
Ik zag nog meer dieren. Spinnen, een rietzanger die werkelijk prachtig zong, fazanten die door het kreupelhout kropen, koeien, een pad, een muis die zijn kop uit zijn holletje stak. Eenden, kieviten, een slak, en een dooie vis op de plek waar de walkant hoog is en waar ooit een dode ree lag.
Later op het terras zag ik een vogel die friet uit een bakje stal. De jongen van wie de friet was, was heel even weg, zijn vriend zat er nog. Maar friet is friet, daar doe je soms een moord voor.

Ik schreef een boek

Geef een reactie

