Quote
0

Het is dertig graden en wij gaan naar de stort. Die in Eindhoven aan de Kanaaldijk-z heeft een onopvallende ingang. Bij de slagboom laten we de stadspas zien. Als de slagboom openstaat legt een man uit waar alles moet. Ik luister maar half, een openstaande slagboom maakt me nerveus.
Het is rustig in de milieustraat. We dumpen onze troep, puin bij puin, plastic, ijzer, een stofzuiger, restafval, een glazen fles voor de kringloop. We kijken in de containers, het is interessant om te zien wat andere mensen hebben weggegooid.
Dat weggooien gaat nooit zonder schuldgevoel, je hapert voor je loslaat.
Ik herinner me nog de stort van vroeger, toen het een echte stort was, een letterlijke stort, waar je met je auto een heuvel op moest rijden en daarna achteruit tot aan de afgrond. Je mieterde alles naar beneden. Misschien was er een container voor batterijen en verf, ik weet het niet meer.
Later werd de heuvel een skibaan. In Nuenen een dierenpark.
Loslaten is goed voor je. Ik kijk om me heen in de milieustraat en het voelt alsof ik op een zomers feest ben. Een Zuid-Amerikaans straatfeest. Ik kan van bar naar bar lopen, de zon schijnt en iedereen is relaxed, want iedereen laat los. Alleen de lampjes zijn niet aan en de muziek zit in mijn hoofd.

Geef een reactie

