Quote
0

Iedereen heeft een mening. Dat mag. Tuurlijk.
Geef je mening, roepen we. Wat vind jij? vragen we. We stellen je mening op prijs. Deel je gedachten met ons. Uw mening telt!

Ho, STOP.

Echt.

Ik word ontzettend moe van al die meningen. Meningen over onderwijs, bedoel ik dan.
Het onderwijs in Nederland is onder de maat. Dat zal wel komen door ….

Ahhhhhh! NEE! Ik wil het niet horen!

Echt niet.

Hou je mening voor je. Niet generaliseren, AUB. Niet denken dat je weet hoe het is en waardoor het komt. Elke keer als ik een negatieve opmerking hoor, heb ik de volgende dag iets minder zin om naar mijn werk te gaan.

Ach, waar is je strijdlust? De wil om het tegendeel te bewijzen?

Verdwenen, door het afvoerputje.
Net als kinderen hebben leraren behoefte aan een positieve benadering. Wij werken onze kont eraf!
Meestal dan. Niet altijd. Er zijn ook scholen en leraren die dat niet doen. Er zijn er die niet geschikt zijn voor het vak, niet beter kunnen. Maar ook die worden beter van positiviteit. Win-win. Als je trots bent op je vak, respect krijgt, dan GROEI je.

Dat is toch ook een mening?

Ja, maar ik werk in het onderwijs. Dan mag het.

Geef een reactie

